Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2009

ΣΟΒΑΡΑ ΠΡΟΒΛΗΜΑΤΑ ΣΤΟ ΔΙΔΑΣΚΑΛΕΙΟ ΤΗΣ ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΥΠΟΛΗΣ

Σημαντικά προβλήματα διαπιστώνουν και επισημαίνουν σε ψήφισμα διαμαρτυρίας τους οι μετεκπαιδευόμενοι φοιτητές στο Διδασκαλείο Αλεξανδρούπολης «Θεόδωρος Κάστανος». Όπως αναφέρουν, επικρατεί κλίμα απαξίωσης από ορισμένους καθηγητές, έλλειψη σεβασμού και συνεργασίας, ενώ προβλήματα υπάρχουν και στην ελλιπή υλικοτεχνική υποδομή. Οι φοιτητές ζητούν, μεταξύ άλλων, άμεση χρηματοδότηση για την κάλυψη βασικών αναγκών, όπως και να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη οι δυσκολίες, οι αντιρρήσεις, οι προτάσεις, οι επιθυμίες, οι προσδοκίες και οι αντοχές τους. Διαπιστώσεις και επισημάνσειςΣτο ψήφισμά τους, οι φοιτητές, μετά από Γενική Συνέλευση στην οποία, μετά από συζήτηση και κατανοώντας τα οργανωτικά και λειτουργικά προβλήματα που ενδεχομένως προκύπτουν με την έναρξη λειτουργίας ενός τέτοιου φορέα, διαπιστώνουν κι επισημαίνουν τα εξής:«1. Την έλλειψη διαλόγου για προβλήματα που δυσχεραίνουν την παρακολούθηση των μαθημάτων και απομυζούν άσκοπα τις δυνάμεις μας. Αντί κατανόησης και διάθεσης να βρεθεί μια μέση οδός στα αιτήματά μας βρίσκουμε ορθωμένο μπροστά μας ένα τείχος προφάσεων του τύπου:«είσαστε δημόσιοι υπάλληλοι» (τι είμαστε άραγε όταν υποχρεωνόμαστε από το φόρτο της εργασίας και την κούραση της καθημερινής μετακίνησης να απασχολούμαστε πολύ πέραν του υποχρεωτικού οκταώρου ενός δημοσίου υπαλλήλου;) «εσείς επιλέξατε να έρθετε, δε μας αφορούν τα παράπλευρα προβλήματά σας: οικονομικά, χρονικά, προβλήματα δυνάμεων» (οφείλαμε να ανταπεξέλθουμε σε 13 συνολικά εργασίες με παρουσιάσεις και 4 εξετάσεις στο τέλος των μαθημάτων για 7 συνολικά μαθήματα!)2. Την απαξιωτική και προσβλητική μερικές φορές στάση ορισμένων καθηγητών απέναντί μας. Τα προβλήματά μας δεν αντιμετωπίζονται με σεβασμό και διάθεση συνεργασίας για την επίλυσή τους, αλλά με απαξίωση.3. Την έλλειψη προγραμματισμού ανάθεσης εργασιών. Η διενέργειά τους δεν κοινοποιείται από την αρχή των μαθημάτων ώστε να φροντίσουμε να προγραμματίσουμε σωστά το χρόνο μας, αλλά όποτε κρίνει ο κάθε διδάσκων (ακόμη και κοντά στο τέλος του εξαμήνου). Έτσι, διαμορφώνεται ένα κλίμα άγχους, ανασφάλειας, υπερκόπωσης, εκνευρισμού, το οποίο δε γίνεται αντιληπτό από τους διδάσκοντες. Η απάντησή τους ηχεί μόνιμα: «ήταν επιλογή σας, τα προβλήματά σας δε μας αφορούν, βρείτε τον τρόπο να αντεπεξέλθετε».4. Ότι η αριθμητική βαθμολόγηση, η πολλαπλή αξιολόγηση με εργασίες παράλληλα με εξετάσεις δημιουργεί ένα κλίμα αρένας και ανταγωνισμού, στρες και εκνευρισμού. Το κλίμα αυτό απέχει παρασάγγας από το «δημοκρατικό, χαρούμενο, συνεργατικό κλίμα μόρφωσης» που μας ζητείται να εφαρμόζουμε στην τάξη και που είναι άλλωστε το ζητούμενο σε κάθε μορφωτική περίσταση. Ως παιδαγωγοί με δεκαπενταετή τουλάχιστον εμπειρία μέσα στην τάξη αναρωτιόμαστε αν τελικά όλη αυτή η βαθμολόγηση είναι το ζητούμενο μιας μετεκπαίδευσης, επιμόρφωσης ενηλίκων με προϋπηρεσία. 5. Ότι τα ενδιαφέροντά μας δεν καλύπτονται με τα προσφερόμενα μαθήματα, που αφήνουν απέξω τα μαθήματα τέχνης (θέατρο, εικαστικά), μαθήματα συγκριτικής παιδαγωγικής, μαθήματα διδασκαλίας της ελληνικής (ως μητρικής και ως ξένης γλώσσας), μαθήματα διδακτικής της ιστορίας, γεωγραφίας, μουσειακή αγωγή κ.τ.λ.6. Ότι η υλικοτεχνική υποδομή είναι στοιχειώδης και δε βοηθά καθόλου το ερευνητικό μας έργο. Δεν υπάρχει πίνακας, δεν αξιοποιείται η αυλή του κτιρίου, ώστε να μη στεκόμαστε στο πεζοδρόμιο εμποδίζοντας τους περαστικούς. Δεν υπάρχει βιβλιοθήκη ούτε εργαστήριο πληροφορικής. Πρέπει κι εμείς μαζί τους υπόλοιπους προπτυχιακούς, μεταπτυχιακούς φοιτητές, φοιτητές που εκπονούν διδακτορικά να περιμένουμε τη σειρά μας σε 5 υπολογιστές! που είναι διαθέσιμοι σε μια βιβλιοθήκη που λειτουργεί μέχρι τις 7.30(!) το απόγευμα. Μόνο που εμείς έχουμε υποχρεωτικό μάθημα κάθε μέρα στην πόλη της Αλεξανδρούπολης και τους περισσότερους μας περιμένει και μια διαδρομή μιας έως τεσσάρων ωρών για να επιστρέψουμε στο σπίτι μας, όπου μας περιμένουν όλες οι υποχρεώσεις ενός οικογενειάρχη ενήλικα».Παράλληλα, ζητούν:«Να αρθεί το κλίμα απαξίωσης και έλλειψης σεβασμού στο πρόσωπό μας.Να υπάρχει κλίμα συνεργασίας σε όλα τα επίπεδα. Να τους αντιμετωπίζουν ως ανθρώπους υπεύθυνους, με κριτικό πνεύμα και βαρύνουσα γνώμη.Να εμπλουτιστεί το πρόγραμμα σπουδών με περισσότερα μαθήματα επιλογής και να προσφερθούν επιπλέον ερευνητικά θέματα ώστε να καλύπτονται ευρύτερα θεματικά πεδία.Να λαμβάνονται σοβαρά υπόψη οι δυσκολίες, οι αντιρρήσεις, οι προτάσεις, οι επιθυμίες, οι προσδοκίες, οι αντοχές τους.Παράλληλα, αιτούνται άμεσης χρηματοδότησης για:α) δημιουργία σύγχρονης βιβλιοθήκης- χώρου μελέτης,β) λειτουργία εργαστηρίου Η.Υ. μέσα στο Διδασκαλείο, γ) αισθητική επιμέλεια των χώρων (έργα τέχνης, αξιοποίηση του κήπου), δ) διάθεση κωδικών για την πρόσβασή μας στα περιοδικά της βιβλιοθήκης από τον προσωπικό υπολογιστή τους». Τέλος, αναφέρουν ότι έχουν αποφασίσει να επιδιώξουν συνάντηση με το ΔΣ του Διδασκαλείου (το οποίο είναι ενήμερο για τα προβλήματα αυτά).

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου